Saturday, April 4, 2009

SELAMAT ULANGTAHUN BADAN BUDAYA PERAK KE-28

Sekapur Sirih

Hari ini (04.04.2009) genap 28 tahun umur Badan Budaya Perak yang telah ditubuhkan pada tahun 04.04.1981. Banyak kenangan pahit dan manis yang telah ditempuhi oleh ahli-ahli dalam menaikkan nama Badan Budaya Perak selama ini.

Kesempatan ini kami di Badan Budaya Perak ingin mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih dan penghargaan kepada Allahyarham Onie Moraza yang merupakan insan yang mula-mula menubuhkan Badan Budaya Perak ini. Jasa dan pengorbanan beliau akan kami sanjung sepanjang zaman. Begitu juga penghargaan kepada semua mantan Pengerusi BBP yang mana telah banyak berjasa sehingga Badan Budaya Perak kekal wujud sehingga ke hari ini.

Banyak penghargaan yang telah diterima oleh Badan Budaya Perak, namun begitu tidak sedikit pun membuatkan kami terlupa akan hala tuju BBP. Malah setiap penghargaan yang diterima memberi suntikan semangat kepada kami untuk meneruskan perjuangan dalam memertabatkan seni dan budaya tanahair yang tercinta ini.

Namun begitu disebalik penghargaan yang diterima, Badan Budaya Perak tidak terlepas dari beberapa masalah. Berkat doa dan kesabaran setiap ahli BBP, semua permasalahan itu dapat diatasi dengan begitu baik sekali.

Badan Budaya Perak kini meneruskan perjuangan ahli-ahli terdahulu yang mana setiap dari mereka ingin melihat BBP terus cemerlang dan gemilang dalam memperjuangkan serta memertabatkan seni dan budaya tanahair. Kami (ahli BBP) berjanji akan meneruskan perjuangan ini, agar seni dan budaya ini akan terus mekar dan indah selamanya.

SELAMAT ULANGTAHUN BADN BUDAYA PERAK KE 28. MOGA BBP AKAN TERUS GEMILANG DAN CEMERLANG ATAS SOKONGAN SETIAP KITA SEMUA.

"Seni Itu Indah Budaya Itu Megah"


PENGERUSI
BADAN BUDAYA PERAK

No comments:

Post a Comment