Thursday, April 30, 2009

PERTANDINGAN TARIAN SEKOLAH MENENGAH BAHAGIAN KAPIT



Pertandingan Tarian ini telah diadakan di Sekolah Menengah Song pada 29 April 2009 dimana pertandingan ini diadakan bertujuan untuk memilih wakil sekolah bahagian Kapit untuk menyertai Pertandingan Tarian Sekolah Menengah Peringkat Negeri Sarawak yang akan diadakan di Sarikei pada 25 hingga 27 Mei 2009.
Sebanyak 4 buah sekolah yang menyertai pertandingan ini iaitu Sek. Men. Kapit, Sek. Men. Song, Sek. Men. Katibas dan Sek. Men. Selirik.
Pertandingan ini terbahagi kepada 2 kategori iaitu Kategori Tarian Rampaian Melayu dan Kategori Tarian Etnik.
Pertandingan tersebut telah diadili oleh 3 orang Juri yang berpengalaman dan salah seorang adalah dari Jabatan Kebudayaan Dan Kesenian Negeri Sarawak.
Berikut adalah keputusan pertandingan tersebut:

Johan Tarian Rampaian Melayu - Sek. Men. Keb. Kapit

Johan Tarian Etnik Sarawak - Sek. Men. Keb. Kapit

Johan Keseluruhan - Sek. Men. Keb. Kapit

Tahniah kepada Sek. Men. Keb. Kapit yang telah berjaya menjadi Johan pada pertandingan tarian tersebut dan akan mewakili Sekolah Menengah Bahagian Kapit untuk menyertai Pertandingan Tarian Sekolah Menengah Peringkat Negeri Sarawak.
Tarian rampaian melayu yang dipersembahkan adalah tarian Joget, Zapin dan Asli. Manakala tarian etnik Sarawak pula mereka telah mempersembahkan tarian Bidayuh.
Tahniah kepada semua penari-penari dan juga cikgu Nor yang telah berjaya menjadi Johan dan akan mewakili Sekolah Menengah Bahagian Kapit ke peringkat negeri.

TAHNIAH!!

Setiausaha Kehormat
Badan Budaya Perak


No comments:

Post a Comment